dinsdag 21 februari 2017

STEMVERKLARING

Ik heb al gestemd.
Als Nederbelg kon het per brief.
En die is gisteren op de bus gegaan.
Lijst 10, plaats 43.
Yep, dat ben ik zelf.
Lijstduwer van de Partij voor de Dieren.
De lol op mezelf te kunnen stemmen, wou ik niet laten liggen.
Maar het gaat om de partij uiteraard.

In 2004 kleurde ik het hokje van Jan Wolkers, mijn eerste keer op de PvdD. Dat leverde toen meer verbazing op dan nu. Maar nog steeds kijken een boel mensen niet voorbij die naam.
'Partij voor de Dieren is een geuzennaam,' zeg ik dan maar weer. 'Het idee dat je nou eens niet per se voor je eigen gedoetje opkomt, maar voor iets wat zwakker staat dan jij. En kijk de rest van het programma maar. Zit goed in elkaar. En uiteindelijk: ja, wie de wereld een beetje beter maakt, verbetert ook zichzelf. Een groenere wereld is bepaald niet zonder eigenbelang.'

Mijn rol als lijstduwer is vooralsnog niet groot.
Ik maakte een vrolijk bio-boerderijliedje op de wijs van Old McDonald had a farm, dat ik later ook nog bij Jeroen Pauw heb gezongen.
Maar ik had al een tijdje het plan eens iets met We are the world te doen. Nu dan maar.
Zonder pretenties. Zonder leger zangers.
Gewoon 1 stem voor alles, met een gitaartje.
Wie niet tegen politiek correcte liedjes kan: klik mij nu weg voor Plan B van Marianne Thieme en de haren!






1 opmerking:

  1. Het is een beetje vals, maar het is de tekst waar het om gaat! Thumbs up! Ik hoop dat je veel voor de partij kunt betekenen als lijstduwer. Succes! :-)

    Marianne for President... eeeh samen met mij dan hé! :-D

    BeantwoordenVerwijderen