zaterdag 16 augustus 2014

ELVIS LEEFT!

16 augustus 2014,
Dan is het alweer 37 jaar geleden dat Elvis Presley dood werd gevonden, 42 pas.
Een mooie gelegenheid voor deze foto, van de week op Terschelling gemaakt in strandtent Heartbreak Hotel.

En natuurlijk een fijne aanleiding om weer even te wijzen op onze Elvis-avond in Carré, zondag 11 januari.
Op de site van Carré zie je dat de verkoop voor DE KING & WIJ nog maar net op gang is, en dat komt vanzelf goed als we reclame gaan maken, maar het is nu dus wel dè kans om de mooiste plaatsen te reserveren. Aan gastenlijst en vrijkaartjes doen we niet, dus ook vrienden en familie kunnen rustig vast bestellen :-)

Alles onder voorbehoud - 
zingt Fré Spigt Devil in disguise als 'Duvel in 'n doos', 
brengt Charly Luske Hound Dog als 'Keeshond' 
en vertolkt Claudia de Breij een speciaal voor haar gemaakte vertaling van I just can't help believin'. Musicalster René van Kooten, die de hoofdrol speelde in All shook up/Love me Tender doet nog een keer de 'Bajesrock' (Jailhouse Rock).
Ook Angela Groothuizen heeft toegezegd  en jawel, jawel: 
Ron Brandsteder zal zijn diepe bas weer eens laten horen in Are you lonesome tonight oftewel 'Ben jij ook zo alleen'

Inmiddels kunnen we wat nieuwe namen prijsgeven: Lucky Fonz III met 'Geef me Liefde' (Love me Tender). 
De liefste tuinkabouter van Nederland, ons aller Joost 'Nederwiet' Belinfante met 'Opgefokt' (All shook up) 
en Erwin Nijhoff, die ooit op een Elvis-memorial de hele Melkweg in tranen kreeg met You were always on my mind
Ik hou nog een paar grote verrassingen achter de hand, onder wie een optimist van formaat voor het prachtige 'Zolang ik droom' (If I can dream), een jonge Pelvis in hart en nieren voor een rockmedley en een wel heel bijzondere 'King op Klompen' na wie Blue Suede Shoes voortaan Woed'n Sjoes zal heten. 

En natuurlijk gaan de leden van de band ook zingen. Zo opteert bassist Marjolein Meijers voor 'Uithuilhotel' (Heartbreak  hotel) en gaat gitarist Jan van der Meij voor 'Goed gedaan' (That's alright, mama). En met Jakob en Léon Klaasse op piano en drums hebben we sowieso al twee prachtige Jordanaires.
En ja, ik pak zelf ook mijn momenten. Met 'Van de wijs' (Unchained melody) bijvoorbeeld, het laatste lied dat de King live zong, hamerend op de piano. En wist je dat Bruce Springsteen 'Fire' speciaal voor Elvis schreef, maar helaas zijn demo pas in die fatale week in augustus 1977 naar Graceland stuurde? Fijne verhalen te over, en een keus uit 700 nummers prachtmuziek!  

De definitieve setlijst wordt later bekend, maar de afsluiter wordt vast een gezamenlijk 'Je weet nooit hoe het loopt', oftewel, You'll never walk alone. Of zal ik me alsnog aan My way wagen?

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten