zondag 13 juni 2010

14 JUNI 1990

Met een optreden in de grote zaal van Paradiso vond 14 juni 1990 de doop plaats van "Hoop & Liefde", mijn eerste cd in het Nederlands. "Een verkenning van het niemandsland tussen Pierre Kartner en de Tröckener Kecks". De uitnodiging was in de vorm van een singlehoesje...



"Nederland heeft zijn Manuela voor 15 miljoen inwoners," schreef Jan Vollaard in zijn NRC-recensie. De voorspelde "Doe Maar-achtige toestanden" bij de kleedkamer bleven uit. Wel dook in de catacomben acteur Gerard Thoolen op, die zich 'voor eeuwig' fan verklaarde.
Van het optreden zelf zijn geen beelden bewaard, maar hier staat hetzelfde bandje bij Margreet Dolman.

Tien jaar later, 14 juni 2000 speelde ik in Gent en probeerde - lekker ver van huis - iets nieuws uit. Ik had net ontdekt dat je ook klassiek kon vertalen en zingen en wist dat ik een nieuwe weg zou inslaan. Hier een filmfragmentje van dat optreden, wat overgaat in de eerste uitvoering op tv, een poosje later. Ich grolle nicht uit Schumanns 'Dichterliebe', als Ik zoek geen wraak. Met overslaande noot:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten