donderdag 1 juli 2010

Wim T. 68. "SCHIPPERS NAAST ROT"

Vandaag is Wim T. Schippers 68 geworden.
We kennen elkaar al lang. Ik denk sinds ik hem in ooit voor OOR interviewde, tijdens een uitzending van Ron Flon Flon.
"Hoe zei joe dat joe heet?"
"Jan Rot."
"Nou, dat geeft toch niks."

In 94 kwam hij een keer kijken naar mijn bluesy voorstelling Hard zingend in het donker.
"Wel aangrijpend, als je zo tegen het einde moedeloos hurkt voor je publiek. Maar misschien ook wel leuk, om net dan een windje te laten en "oeps" te zeggen," dacht hij mee.

Wim is dol op zingen en was al vijf keer eregast bij An + Jan. Hij maakt er van te voren veel werk van, met ruim overleg welke liedjes, wanneer en hoe, graag met een repetitie vooraf, om op het moment suprême meestal al met een levensecht struikelen bij opkomst het optreden volkomen te ontwrichten.

Veel eerder al namen wij nog eens een duet op voor de cd Rot voor Jou: mijn cabareteske livekraker Leuk Bedacht. Nadat we tekst en melodie even droog hadden doorgenomen, gingen we ieder aan een kant van de microfoon staan en geloof het of niet, de eerste take was meteen de laatste. Zonder inprik of wat. De slotregels zijn niet eens gescript.

De opname paste niet zo bij de rest van de plaat dus we bewaarden hem voor een vervolgproject "Schippers naast Rot" waar verder nooit meer iets van is gekomen.
Bij de selectie voor "Het beste van Jan Rot"-cd leek het me een mooie bonustrack en ik ben blij dat ie nu verkrijgbaar is. Omdat er geen beelden van bestaan heb ik er vanmiddag maar een echt Youtube plaatjesclipje van gemaakt. En Wim T wensen we nog vele jaren in gezondheid en plezier.

2 opmerkingen:

  1. PS reactie op Twitter van @JanWillem66:
    Sommige jeugdzondes hang je niet als een grote poster in een abri Koos! ;-)
    http://twitpic.com/21j8ei

    BeantwoordenVerwijderen