dinsdag 18 mei 2010

99e Sterfdag Mahler

5. DRONKEMAN IN DE LENTE (uit Het Lied der Aarde)

naar Li Bai

Als maar een droom het leven is

Waarom dan moeilijk doen?

Ik drink dus tot ik niet meer kan

De ganse lieve dag

En als ik niet meer drinken kan

Zijn heug en meug te vol

Dan tol ik door tot aan mijn deur

En slaap genadevol

Wat hoor ik bij ‘t ontwaken?

Hoor! Een vogel in de boom

Ik vraag hem of het lente is

Mij is ‘t... mij is ‘t alsof ik droom.

De vogel twittert: Ja! Ja!

‘t Is mei! ’t Is mei joechei!

’t Is lente sinds vannacht!

Ten diepste glazig kijk ik op

De vogel zingt en lacht, en lacht

Ik gooi opnieuw de beker vol en leeg hem weer terstond

Al zingend tot de maan verschijnt aan ’t zwarte firmament

En als ik niet meer zingen kan

En als ik niet meer zingen kan

Dan slaap ik wel weer in!

Wat gaat mij nou die lente aan?

Laat mij maar dronken zijn!


Volgend jaar 18 mei integrale uitvoering

Lied van de Aarde door Residentieorkest

DEN HAAG,Nieuwe Kerk. Première Lied der Aarde door Residentieorkest (ensemble) met Maarten Koningsberger,bariton en Marcel Beekman, tenor.. Presentatie Jan Rot. Klik hier voor info en kaartverkoop


MAHLER LEEFT! Mahler in het Nederlands 2011 (klassiek). Jan Rot vertelt, Robbert Muuse zingt, Micha van Weers speelt piano

za 7 mei LEIDEN, LAK-theater (20:30) 071-5124890

zo 8 mei AMERSFOORT, St. Aegtenkapel (20:15) 033-4229229

wo 11 mei HOOGEVEEN, De Tamboer (20:15) 0528-280180

vr 13 mei GOUDA de Goudse schouwburg (20:00) 0182-513750 (kz)


zo 22 mei ARNHEM, Schouwburg, (mi) 026-3720720 zaal achter theatercafé Mahler!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten