vrijdag 4 november 2011

Naar bed met Bach



Begin volgend jaar verschijnt bij uitgeverij Contact een boekje over mijn avonturen met klassieke muziek, en al schrijvende kom je er achter dat je cd-collectie is stil blijven staan. Natuurlijk, hoeveel keer wil je de 8e van Mahler in de kast hebben staan? Maar er zijn toch genoeg componisten van wie ik weinig of niks voorhanden heb, en deze tijd van itunes en spotify is een mooie om er wat aan te doen.
Met hulp van standaardwerken als the Penguin Guide of 1001 classical albums before you die, zoek ik de betere uitvoeringen, en die zijn via amazon.uk zeker tweedehands vaak voor zeer aanvaardbare prijzen te krijgen, en iets van 4 a 5 pond plus 1.80 verzenden, is nog ruim onder een tientje.
Maar het kan ook nieuw, deze fantastische box met 50 cd's oud goud van het label Decca, kost bij amazon nog geen 90 euro en de verzending naar Nederland is gratis.
Ik had 'm maandag besteld, en kreeg 'm vanmorgen al binnen.
Ik denk dat ik er nog een koop, voor de Rotjes. Die ze gewoon op de hoesjes mogen verdelen. Allicht dat ze er op een dag naar gaan luisteren...

ps1: meer klassiek op mijn tweede twitter-account @naarbedmetBach
ps2: reclame en links zijn altijd bedoeld als service voor de lezer, niet dat ik daar verder wijzer van word!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten